Önskat inlägg om Big Brother

Jag fick det sagt till mig att jag borde göra ett inlägg om Big Brother eftersom jag inte gjort det innan trots att jag tjatar om det hela tiden.. Ett inlägg som antagligen bara kommer att läsas av Caroline, men ändå.

Det är svårt att jämföra årets Big Brother med hur det har varit tidigare år, det finns både fördelar och nackdelar. Jag tycker nog bättre om årets deltagare, men tycker samtidigare att det är lite tråkigare och händelselösare än t.ex. 2006. Något jag tyckte om med 2006 års Big Brother var sammanslagningen med den norska motsvarigheten. Det hände lite mer då, nu tar deltagarna det så otroligt lugnt, det händer inte så mycket. Ett mer fullspäckat schema med fler små tävlingar hade inte suttit fel!

Hur som helst, jag har definitivt mina favoriter bland deltagarna. I början tyckte jag mest om Peter (mest för att han var snygg och göteborgare) samt Tobias (helskön kille bara). Under tidens gång har jag absolut ändrat åsikten om många av deltagarna, i början tålde jag inte Katerina men när hon åkte ut i söndags blev jag ganska ledsen eftersom att jag hoppades på en finalplats för henne. Av återstående deltagare hejar jag nog mest på Christian och Simon, de känns mest genuina och är båda två väldigt roliga. Jag är otroligt svag för Simons dialekt också, norrländska är så underbart! Gurkan kan vara rätt underhållande han med ibland, men han har blivit lite för gnällig. Den jag tycker minst om är nog Sara, hon känns så intetsägande, tråkig och gnällig.

Med risk för att det här inlägget blir lite för långt kände jag även för att säga vilken av veckorna som har varit favoriten hos mig och det är nog sjukhusveckan, men det skulle även kunna vara Sibirienveckan. Det var fruktansvärt kul när "blinda" Katerina försökte ta sig ut när alarmet ljöd men istället gick längre in i huset. Även roligt att se när Rodney kröp runt på alla fyra, kan bara föreställa mig hur jobbigt det var..

Så, nu hoppas jag att det här duger, jag vet inte vad annars jag skulle kunna skriva om det hela.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Yeey, ett inlägg om Big Brother! Trots det att jag har slutat att följa det så tycker jag fortfarande att det är roligt att hänga med om vad som händer. Bra att du kan uppdatera mig ibland. Jag håller helt klart med dig om deltagarna. Det var synd att Katarina åkte och jag hoppas att Simon får en finalplats. Jag tyckte också att sjukhustemat var det roligaste men komedi/skräckveckan var inte så dum den heller. Vilket tema har varit tråkigast tycker du?

2011-05-15 @ 15:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0