I used to be fat

Jag vet att jag inte borde bli för upprörd och störa mig på alla amerikanska program som går på tv, just nu med "I used to be fat" i åtanke. De stressar ungdomarna som sjutton för att de ska gå ner MYCKET och det SNABBT som fan. Inget annat spelar någon roll, det är bara att gå ner ner ner. MTV riktar sig till ungdomar, borde de inte ta lite ansvar på sig och tänka på vad det är de visar?

Det är klart att det är bra att lära ungdomar om vad som är hälsosamt och så, är det inte då bättre att visa dem mer vad som är bra mat att äta och visa olika träningsmetoder. När de visar sådana program som detta känns det som att de försöker visa att man inte duger om man inte är smal och ser ut som alla andra, att man måste hetsträna för att bli sådan så fort som möjligt. Man klagar på det sjuka idealet men gör inte något åt det, man borde istället fokusera på att vara sund och glad, visa program som kanske visar hur man tillagar bra mat och så. Många unga vet ju inte hur man lagar mat utan köper istället snabbmat och mat som bara behöver värmas lite snabbt - mat som är onyttig.

Det stör mig så..

Kommentarer
Postat av: susanne

du har inte funderat på att bli mer positiv på din blogg ;) kanske skulle bli en aning roligare att läsa om även positiva kom in, typ hiss eller diss;D för jag vet ju vilken glad person du är också , men klagande kan ju vara ganska negativt...

2011-05-18 @ 10:46:33
Postat av: Ninjakossan

@ Susanne

Detta är väl ändå inte klagande, inte heller det förra inlägget var klagande. Det är kritik, vilket är något helt annat.

2011-05-18 @ 22:44:38
URL: http://www.ninjakossan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0